اگر بحث بالا در جستجوی پاسخی برای معمای یوفو معنی داشته باشد، یکی از موارد کاربردی که باید دستگاه شاپلر انتخاب شده باشد، مولد پیش رانش برای ماشین پرنده بوده است. آیا چنین بوده؟ دستگاه شاپلر کاربردهای برنامه ریزی شده ی بسیاری داشت. در ۱۹۳۰ این دستگاه به عنوان منبعی از انرژی قابل انتشار برای خانه ها و صنعت آلمان، یادآور افکار تسلا بود. این دستگاه همچنین می توانست به عنوان ژنراتور، باتری، ترانسفورمر یا آنتن استفاده شود (۲۳). گزارش شده که در اواخر جنگ اس. اس. امکان به کارگیری این دستگاه به شکل یک اشعهی مرگبار را تحت بررسی داشت (۲۴). علاوه بر این در پاسخ به سوال ما، دستگاه شاپلر به عنوان یک وسیله ی شناورسازی برای ماشین پرنده در نظر گرفته شد. این جا مجموعه بحث هایی از منابع ما موجود است:
«در آینده تکنولوژی جدید دینامیکی قادر به حرکت در آوردن لوکومتیوها و اتومبیلهای برقی بدون نیاز به ساخت آرمیچرهای پرهزینه بوده و در هر جایی از طریق تماس با شبکه ی ولتاژ هوایی مقدور خواهد بود. به طور نظری راهاندازی تعداد کافی از تجهیزات تشدید کننده ای که ضربان مغناطیسی ویژهای را از ماشین اور قسمت کروی دینامیکی انتقال میدهند، حتمی است. انواع جدیدی از هواپیماهای مجهز به دستگاه های پیش رانش و هدایت استاتیکی- مغناطیسی، که کاملاً ضد سقوط و ضد برخورد هستند را می توان با بخشی از هزینه ی هواپیماهای امروزی و بدون نیاز به تعلیم زمان بر افراد جهت تعمیر و نگهداری آن ها ساخت». متن فوق از صفحه ۴۸ کتاب یوهانس تائوفر (Taeufer) با نام «وریل، قدرت کیهانی تولد دوباره آتلانتیس و . . .» نقل شده است.